Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Změnili Vám rodné číslo? Nejhlubší soustrast.

Tak mi změnili rodné číslo. Trvalo 60 let než kdosi pozorný odhalil, že v České republice jsme dva, kteří ho mají stejné.

Dodnes toho člověka proklínám. Přišel jsem na to náhodou. Přestěhoval jsem se v rámci města a po čase jsem zašel na radnici opravit adresu stálého pobytu. Po chvíli jsem se dozvěděl, že je to nemožné, protože mám neplatný občanský průkaz. Byl starý jeden rok a měl platit ještě nejméně 10 let. Koukal jsem jak blázen. Vysvětlili mi, že ministerstvo vnitra mi změnilo rodné číslo a ukázali mi příslušné rozhodnutí. Na dotaz, proč mi to také někdo neřekl, jsem dostal stručnou odpověď: Nebyl jste doma, nevyzvedl jste si poštu. Pochopitelně: stěhoval jsem se a právě v době, kdy jsem se odstěhoval, mi tento dopis chtěli doručit. Podotýkám, že na poště jsem zaplatil za to, aby mi korespondenci dávali na novou adresu. Někdo na to ale asi zapomněl. Tak jsem samozřejmě požádal o vystavení nové občanky.

Nechal jsem se krásně vyfotografovat, vyplnil žádost a nastoupil k okýnku, že chci podat žádost.
okýnko: Tak nám ještě dejte rozhodnutí o změně rodného čísla!
- no to nemám, právě jsem se stěhoval ......

okýnko: To pane ale musíte mít k té změně a vy ho nemáte
- no nemám, právě jsem se stěhoval ...., ale vy ho přece máte. Vždyť  jste mi ho ukazovali.

okýnko: No my máme kopii, co jsme dostali na vědomí, ale vy musíte mít originál.
- no zkrátka ho nemám, právě jsem se stěhoval...

okýnko: No tak si ho sežeňte na ministerstvu. A půjčte mi tu starou občanku: Ta je neplatná. Změnili Vám rodné číslo. A obřadně jí ustřihli roh, aby bylo zdálky vidět, jak jsem nebezpečný.

Co mi zbylo, než odejít a sehnat originál. Tak jsem kontaktoval Ministerstvo vnitra. Mají tam na to samostatný útvar rodných čísel.
ministerstvo: My jsme vám to ale poslali, vrátilo se to nedoručené. To jste si měl vyzvednout.
- já vím. Právě jsem se stěhoval ...... Prosím vás mohl bych ho teď dostatí?

ministerstvo: No to nemohl, protože nemáte platnou občanku. Vždyť to nemusíte být ani vy!

Zpátky na radnici k okýnku:
Mohli byste mi přece jen udělat tu občanku? Originál mi bez ní nedají.
okýnko: nemohli. Potřebujeme originál.

Tak jsem šel za panem starostou a optal se, jestli nechce být v televizi. Moc nechtěl. Raději si na ministerstvu vyžádal můj originál rozhodnutí /asi měl platnou občanku, tak mu ho poslali, i když nebylo jeho. Na dvě minuty mi ho půjčil, já jsem šel k okýnku, ukázal rozhodnutí a podal žádost. Přísahám, že se na něj ani nepodívali.
okýnko: no vidíte, že to šlo.

Vrátil jsem ho do sekretariátu a oni ho vrátili ministerstvu. Zanedlouho jsem měl občanku, snadno jsem pak dostal i rozhodnutí o změně rodného čísla, které mezitím poslal pan starosta zpět na ministerstvo. Bylo to to samé, co jsem měl před tím v ruce, Vím to určitě, protože jsem si na něj udělal nepatrné znaménko. A mohla začít neuvěřitelná práce s úpravou bankovních a pojišťovacích smluv, živnostenských listů, pasu, řidičáku, katastrálních věcí a mnoha dalších dokladů. Někde mě politovali, jinde si nechali zaplatit, že se mám soudit se státem o náhradu škody. Mělo to i výhodu: když jsem jednou přišel pozdě z hospody a žena mi to vyčítala, tak jsem jí řekl,  že s ní vlasně ani nejsem ženatý, tak ať nenadává.

Kdyby byl stát slušný, udělal by to takhle: Přijelo by velké auto s řidičem, odvezli by mě na jednání do zasedačky na radnici, dali by mi chlebíčky a panáka, omluvili by se mi, řekli by, že mi museli vyměnit rodné číslo, ale že to do měsíce vyřídí. Opět by pro mně přijeli a dali mi dali chlebíčky a panáka a předali by mi s omluvou opravené doklady. Poklábosili by se mnou a odvezli mě kam bych chtěl. Stát je ale jiný. Chce nás mít pod kontrolou, dá nám RČ, DIČ, IČ, SPZ  a bůhvíco ještě a je na nás, aby bylo všechno v pořádku. Jinak nás zavolá k okýnku a běda nám.

P.S. Nemyslete, že to všechno skončilo: Teď, kdy už rozhodnutí mám a chráním ho jako oko v hlavě, po mně začínají chtít zdůvodnění, proč mi bylo změněno rodné číslo. Přijde jim to hrozně divný. Mě taky.

Autor: Karel Beneš | pátek 3.7.2009 13:22 | karma článku: 38,65 | přečteno: 3181x
  • Další články autora

Karel Beneš

To si fakt myslí, že jsme blbci?

Jan Fischer uhradil své dluhy. Říká, že je rád, že se vrací do politiky s čistým štítem.

11.7.2013 v 1:53 | Karma: 36,18 | Přečteno: 2147x | Diskuse| Politika

Karel Beneš

Postoupili jsme na mistrovství Evropy.

Můžeme se radovat a poblahopřát hráčům i trenérovi. Michal Bílek přesto není správným mužem na svém místě.

3.12.2011 v 22:49 | Karma: 8,87 | Přečteno: 391x | Diskuse| Ostatní

Karel Beneš

Novinářský zdroj může Právu poděkovat.

Dne 14. 11. 2011 uvedlo Právo článek o tom, že překupníci s drogami ve vězeních vydělávají až 30 tisíc měsíčně.

16.11.2011 v 9:11 | Karma: 19,82 | Přečteno: 767x | Diskuse| Ostatní

Karel Beneš

Co naděláme?

Ministři Top 09 nechodí do vlády. Mají k tomu pádný důvod. Na ministerstvu školství pracuje Bátora, ten je nácek a urazil Schwarzenberga. Skutečně důvod z oceli.

29.8.2011 v 10:55 | Karma: 21,03 | Přečteno: 653x | Diskuse| Politika

Karel Beneš

Přežil jsem.

Tisíckrát omleté heslo říká, že život se může zásadně změnit v jedné vteřině. Mně se to naštěstí nestalo, byl jsem k tomu ale proklatě blízko.

29.4.2011 v 16:52 | Karma: 11,85 | Přečteno: 1171x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1580x
Občas mám chuť napsat, co se mi honí v hlavě.

Seznam rubrik