Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Přežil jsem.

Tisíckrát omleté heslo říká, že život se může zásadně změnit v jedné vteřině. Mně se to naštěstí nestalo, byl jsem k tomu ale proklatě blízko.

Letošní fotbalová liga bude mít zajímavý závěr. Vede Plzeň, stíhá ji Sparta. Poslední ligové uttkání Plzně se Slávií Praha slibovalo velikou bitvu, která napoví, jak dramatický tento dostih ještě bude. Proto jsme se s přítelkyní rozhodli, že se na zápas podíváme. Jako pravověrný slávista jsem byl ve složité situaci. Upřímně říkám, že mým největším životním přáním určitě není, aby Sparta dohnala Plzeň a stala se mistrem. Na druhé straně - o budoucnosti Slavie v lize už rozhodnou spíše ekonomické aspekty, než ligové body, tak jsem se s těžkým srdcem, trochu rozpolceně, přiklonil spíše na stranu Plzně. Když 2 minuty před koncem utkání vedla 2:0, vyrovnaně jsem bral porážku Slavie a říkal jsem si, že jsem si to vlastně přál, tak proč se trápit. Jenže Slavie během dvou minut vyrovnala a utkání skončilo 2:2. Tak jsem nakonec ani nevěděl, jestli jsem rád, nebo ne.

 

Po zápase jsme sedli do auta a vydali se z Plzně domů do Sokolova. Běžná jízda, žádné problémy. Až jsme se přiblížili k bečovským serpentinám. Začalo poprchávat, na silnici se válely chuchvalce mlhy. Kdo to tam zná, ví, že serpentiny se rychle projet nedají. Už padesátka je víc, než některé z nich snesou. Jel jsem tam stokrát, viděl jsem tam spousty nehod, nelze přehlédnout ani smutné křížky vzpomínající na ty, co tu skončili tragicky. Za dříve oblíbenou restaurací Hubertus je levotočivá zatáčka následovaná ostrou pravotočivou. Tu první jsem bez problémů projel, ve druhé auto nezatočilo, vjel jsem do protisměru a srazil se čelně s autobusem. Moje první velká dopravní nehoda.

 

Následovaly běžné věci. Telefon, záchranka, policie, nemocnice, rentgeny, vyšetření, spousty bolesti. Objektivní závěr - přítelkyně zhmožděný hrudník, žádné vážně zranění, já polámaná žebra, zhmožděný hrudník, rozsáhlý hematom v oblasti boku a břicha, naražená kyčel. Prakticky nic - zázrak. Slabým následkům se divili policisté, lékaři i kamarádi, kteří si o nehodě přečetli v iDnes a viděli fotografie auta po nehodě.

 

 


Auto nepřežilo. Zlomená přední náprava, zdevastovaný motor, uražená převodovka, zlomená kardanka i zadní náprava. Všude aktivované airbagy. Zlomený volant, auto nalomené vejpůl (přestože karoserie je postavena na pevném rámu). Bez dalších úvah totální škoda. Díky genialitě konstruktérů naprosto neporušený prostor spolujezdce i řidiče. Bylo by nespravedlivé neříct, že to byla Suzuki Vitara - zachránila nám život.

Nejdříve jsem si říkal ’’zatracenej autobus, musel tam zrovna bejt?’’ Teď už si říkám, zaplať Pán Bůh, že tam nejela rodina v malém autě se dvěma dětmi.

Fakt jsem nejel rychle. Policie mi řekla, že silnice neuvěřitelně klouzala díky mazanici vzniklé z pylu a slabého deště, k tomu nízká teplota vozovky 2 stupně Celsia.

 

Přemýšlím, jaké poučení si z toho vzít. Kdybych jel třeba dvacítkou, možná bych zatočil.

Určitě vím, že už nepojedu nepřipoutaný. Všechna zranění pocházejí z bezpečnostních pasů, ale nemít je, byli bychom mrtví nebo zmrzačení. Vím také, že při výběru dalšího auta se budu víc soustředit na jeho bezpečnost. Jenom jsem si potvrdil, že život se může opravdu totálně změní v jediném okamžiku.

 

A taky vím, že fotbal se hraje až do poslední minuty.

Autor: Karel Beneš | pátek 29.4.2011 16:52 | karma článku: 11,85 | přečteno: 1171x
  • Další články autora

Karel Beneš

To si fakt myslí, že jsme blbci?

Jan Fischer uhradil své dluhy. Říká, že je rád, že se vrací do politiky s čistým štítem.

11.7.2013 v 1:53 | Karma: 36,18 | Přečteno: 2147x | Diskuse| Politika

Karel Beneš

Postoupili jsme na mistrovství Evropy.

Můžeme se radovat a poblahopřát hráčům i trenérovi. Michal Bílek přesto není správným mužem na svém místě.

3.12.2011 v 22:49 | Karma: 8,87 | Přečteno: 391x | Diskuse| Ostatní

Karel Beneš

Novinářský zdroj může Právu poděkovat.

Dne 14. 11. 2011 uvedlo Právo článek o tom, že překupníci s drogami ve vězeních vydělávají až 30 tisíc měsíčně.

16.11.2011 v 9:11 | Karma: 19,82 | Přečteno: 767x | Diskuse| Ostatní

Karel Beneš

Co naděláme?

Ministři Top 09 nechodí do vlády. Mají k tomu pádný důvod. Na ministerstvu školství pracuje Bátora, ten je nácek a urazil Schwarzenberga. Skutečně důvod z oceli.

29.8.2011 v 10:55 | Karma: 21,03 | Přečteno: 653x | Diskuse| Politika

Karel Beneš

Nova daleko za hranicí vkusu.

Je neděle 21. 11. 2010. Leccos vydržím. Něco se vydržet nedá. Teď právě jsem nevydržel nepsat. Večer jsem přepnul na Novu.

22.11.2010 v 0:09 | Karma: 28,20 | Přečteno: 1764x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Uprchlíci z Ukrajiny v Česku čelili nenávisti a diskriminaci, oznámila organizace

18. května 2024  19:03

Nevládní organizace Amnesty International ve výroční zprávě za rok 2023 zkritizovala Českou...

Jihokorejci hledají způsob, jak se zbavit stresu. Soutěží v nicnedělání

18. května 2024  18:53

V Soulu se o víkendu sešlo přes sto lidí, aby v rámci soutěže, která si klade za cíl zpomalit...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55,  aktualizováno  18:28

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Turisté si zajeli do Afghánistánu. Střelci část Evropanů povraždili i s průvodci

18. května 2024  17:57

Neznámí ozbrojenci v pátek večer v provincii Bámján v centrální části Afghánistánu zabili tři...

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1580x
Občas mám chuť napsat, co se mi honí v hlavě.

Seznam rubrik